Masz pytanie? Zadzwoń, chętnie pomożemy.

tel : 500 396 513 Piotrek

tel : 508 991 988 Marek

pn - pt : 8:00-17:00

  1. Strona główna
  2. home
  3. chevron_right
  4. Kategorie
  5. chevron_right
  6. Zawieszenie osi / prowadzenie kół / koła
  7. chevron_right
  8. Piasta koła / łożyskowanie

Piasta koła / łożyskowanie

Akcesoria i części samochodowe – piasta i łożysko koła

Jednym z podstawowych elementów układu zawieszenia w samochodzie jest łożysko koła. Jego działanie jest ściśle powiązane z pracą piasty – oba elementy posiadają trwałą budowę, odporną na uszkodzenia, jednak ze względu na ich zespolenie, w razie awarii jednej z tych części, wymianie ulega cały podzespół. Produkt ten, w całej konstrukcji układu zawieszenia, odpowiada za prawidłowe podtrzymywanie piasty, która jako element koła, jest częścią obrotową. Łożysko stwarza więc odpowiednie warunki, które umożliwiają wprawianie w ruch zespolonego z nim elementu.

Piasta koła to element, który łączy je z resztą konstrukcji pojazdu. Razem z łożyskiem odpowiada za obracanie się kół, które usytuowane są na osiach zawieszenia. Pomimo trwałej budowy, oba te elementy ulegają zużyciu, na które wpływ mają przede wszystkim: jakość powierzchni, styl jazdy kierowcy oraz wilgoć i woda. Szczególnie ten ostatni czynnik może doprowadzić do osadzania się rdzy na metalowych częściach zawieszenia.

łożysko koła


Pozostałe marki:

Akcesoria i części samochodowe – piasta i łożysko koła

Jednym z podstawowych elementów układu zawieszenia w samochodzie jest łożysko koła. Jego działanie jest ściśle powiązane z pracą piasty – oba elementy posiadają trwałą budowę, odporną na uszkodzenia, jednak ze względu na ich zespolenie, w razie awarii jednej z tych części, wymianie ulega cały podzespół. Produkt ten, w całej konstrukcji układu zawieszenia, odpowiada za prawidłowe podtrzymywanie piasty, która jako element koła, jest częścią obrotową. Łożysko stwarza więc odpowiednie warunki, które umożliwiają wprawianie w ruch zespolonego z nim elementu.

Piasta koła to element, który łączy je z resztą konstrukcji pojazdu. Razem z łożyskiem odpowiada za obracanie się kół, które usytuowane są na osiach zawieszenia. Pomimo trwałej budowy, oba te elementy ulegają zużyciu, na które wpływ mają przede wszystkim: jakość powierzchni, styl jazdy kierowcy oraz wilgoć i woda. Szczególnie ten ostatni czynnik może doprowadzić do osadzania się rdzy na metalowych częściach zawieszenia.

łożysko koła

Masz pytanie? Zadzwoń, chętnie pomożemy.

Piotrek: 500 396 513 / Marek: 508 991 988

pn - pt 8:00 - 17:00.